Monday 13 November 2017

Moving Gjennomsnittet Båndbredde


Flytte gjennomsnittlige konvolutter Flytte gjennomsnittlige konvolutter Innledning Flytte gjennomsnittlige konvolutter er prosentbaserte konvolutter angitt over og under et bevegelige gjennomsnitt. Det bevegelige gjennomsnittet, som danner grunnlaget for denne indikatoren, kan være et enkelt eller eksponentielt glidende gjennomsnitt. Hver konvolutt angis deretter samme prosent over eller under det bevegelige gjennomsnittet. Dette skaper parallelle band som følger prishandling. Med et bevegelige gjennomsnittsgrunnlag som base, kan Moving Average Envelopes brukes som en trend-indikator. Denne indikatoren er imidlertid ikke begrenset til bare trenden etter. Konvoluttene kan også brukes til å identifisere overkjøpte og oversoldte nivåer når trenden er relativt flat. Beregningsberegning for flytende gjennomsnittlige konvolutter er rett fram. Velg først et enkelt glidende gjennomsnitt eller eksponentielt glidende gjennomsnitt. Enkel glidende gjennomsnitt vekt hvert datapunkt (pris) likt. Eksponentielle glidende gjennomsnitt legger mer vekt på de siste prisene og har mindre lag. For det andre, velg antall tidsperioder for glidende gjennomsnitt. Tredje, angi prosentandelen for konvoluttene. Et 20-dagers glidende gjennomsnitt med en 2,5 konvolutt viser følgende to linjer: Tabellen over viser IBM med en 20-dagers SMA og 2,5 konvolutter. Merk at 20-dagers SMA ble lagt til denne SharpChart som referanse. Legg merke til hvordan konvoluttene beveger seg parallelt med 20-dagers SMA. De forblir en konstant 2,5 over og under det bevegelige gjennomsnittet. Tolkningsindikatorer basert på kanaler, bånd og konvolutter er utformet for å omfatte de fleste prishandlinger. Derfor beveger seg over eller under konvoluttene rettferdighet. Trender starter ofte med sterke trekk i en eller annen retning. En overspenning over den øvre konvolutten viser ekstraordinær styrke, mens et stup under den nederste konvolutten viser ekstraordinær svakhet. Slike sterke trekk kan signalere slutten på en trend og begynnelsen på en annen. Med et bevegelige gjennomsnitt som grunnlag, er Moving Average Envelopes en naturlig trend-indikator. Som med glidende gjennomsnitt, vil konvoluttene forsinke prishandling. Retningen av det bevegelige gjennomsnittet dikterer kanalens retning. Generelt er en downtrend tilstede når kanalen beveger seg lavere, mens en opptrend eksisterer når kanalen beveger seg høyere. Trenden er flat når kanalen beveger seg sidelengs. Noen ganger tar en sterk trend ikke tak i etter en konvoluttbrudd, og prisene går inn i et handelsområde. Slike handelsområder er preget av et relativt flytende gjennomsnitt. Konvoluttene kan da brukes til å identifisere overkjøpte og oversolgte nivåer til handelsformål. Et trekk over den øvre konvolutten angir en overkjøpt situasjon, mens et trekk under den nederste konvolutten markerer en oversold tilstand. Parametre Parametrene for Moving Average Envelopes er avhengig av dine tradinginvesting-mål og egenskapene til sikkerheten som er involvert. Traders vil sannsynligvis bruke kortere (raskere) bevegelige gjennomsnitt og relativt stramme konvolutter. Investorer vil sannsynligvis foretrekke lengre (langsommere) bevegelige gjennomsnitt med større konvolutter. En security039s volatilitet vil også påvirke parametrene. Bollinger Bands og Keltner Channels har innebygd mekanismer som automatisk tilpasser seg en security039s volatilitet. Bollinger Bands bruker standardavviket til å angi båndbredde. Keltner-kanaler bruker gjennomsnittlig sann rekkevidde (ATR) for å angi kanalbredde. Disse justeres automatisk for volatilitet. Chartister må selvstendig regne med volatilitet når de angir flyttende gjennomsnittlige konvolutter. Verdipapirer med høy volatilitet vil kreve at bredere bånd omfatter de fleste prishandlinger. Verdipapirer med lav volatilitet kan bruke smalere bånd. Ved å velge de riktige parameterne, bidrar det ofte til å legge over noen forskjellige Flytte gjennomsnittlige konvolutter og sammenligne. Tabellen over viser SampP 500 ETF med tre Moving Average Envelopes basert på 20-dagers SMA. De 2,5 konvoluttene (røde) ble rørt flere ganger, de fem konvoluttene (grønne) ble bare berørt under juli-bølgen. De 10 konvoluttene (rosa) ble aldri rørt, noe som betyr at dette bandet er for bredt. En næringsdrivende kan bruke de fem konvoluttene, mens en kortsiktig handelsmann kunne bruke de 2,5 konvoluttene. Aksjeindekser og ETFer krever strammere konvolutter fordi de vanligvis er mindre volatile enn individuelle aksjer. Alcoa-diagrammet har samme Moving Average Envelopes som SPY-diagrammet. Vær imidlertid oppmerksom på at Alcoa brøt de 10 konvoluttene mange ganger, fordi det er mer volatilt. Trend Identification Moving Average Envelopes kan brukes til å identifisere sterke trekk som signaliserer starten på en utvidet trend. Trikset, som alltid, plukker de riktige parametrene. Dette tar øvelse, prøving og feiling. Tabellen under viser Dow Chemical (DOW) med Moving Average Envelopes (20,10). Sluttpriser brukes fordi flytende gjennomsnitt er beregnet med sluttkurs. Noen kartografer foretrekker barer eller lysestaker for å utnytte intradag dagen høy og lav. Legg merke til hvordan DOW surged over den øvre konvolutten i midten av juli og fortsatte å bevege seg over denne konvolutten til begynnelsen av august. Dette viser ekstraordinær styrke. Vær også oppmerksom på at Flytte gjennomsnittlige konvolutter dukket opp og fulgte på forhånd. Etter et trekk fra 14 til 23 var aksjen klart overkjøpt. Imidlertid etablerte dette trekket et sterkt prejudikat som markerte begynnelsen på en utvidet trend. Da DOW ble overkjøpt kort tid etter å ha opprettet sin opptrending, var det på tide å vente på en spillbar tilbaketrekking. Traders kan se etter tilbakekoblinger med grunnleggende kartanalyse eller med indikatorer. Pullbacks kommer ofte i form av fallende flagg eller kiler. DOW dannet et bilde perfekt fallende flagg i august og brøt motstand i september. Et annet flagg dannet i slutten av oktober med en breakout i november. Etter november-bølgen trakk aksjene tilbake med en fem ukes flagg i desember. Commodity Channel Index (CCI) vises i indikatorvinduet. Flytter under -100 viser oversolgt avlesning. Når den større trenden er oppe, kan oversoldavlesninger brukes til å identifisere tilbakekoblinger for å forbedre risikobelønningsprofilen for en handel. Momentum blir bullish igjen når CCI beveger seg tilbake til positivt territorium (grønne prikkede linjer). Den inverse logikken kan søkes for en downtrend. Et sterkt bevegelse under den nedre konvolutten signalerer ekstraordinær svakhet som kan foreskygge en utvidet downtrend. Tabellen nedenfor viser International Game Tech (IGT) som bryter under 10 konvoluttene for å etablere en nedgang i slutten av oktober 2009. Fordi aksjen var ganske oversold etter denne kraftige nedgangen, ville det vært forsiktig å vente på en sprett. Vi kan da bruke grunnleggende prisanalyse eller annen momentumindikator for å identifisere bounces. Indikatorvinduet viser at den stokastiske oscillatoren brukes til å identifisere overkjøpte studs. Et trekk over 80 anses å være overkjøpt. En gang over 80 kan chartister da se etter et diagramsignal eller et trekk tilbake under 80 for å signalere en nedtur (røde punkterte linjer). Det første signalet ble bekreftet med en støttepause. Det andre signalet resulterte i et whipsaw (tap) fordi aksjen flyttet over 20 noen uker senere. Det tredje signalet ble bekreftet med en trendlinjeskift som resulterte i en ganske kraftig nedgang. Ligner på pris Oscillator Før du går videre til overkjøpte og oversolgte nivåer, er det verdt å påpeke at Flytte gjennomsnittlige konvolutter ligner Percent Price Oscillator (PPO). Flytte gjennomsnittlige konvolutter forteller oss når en sikkerhet handler en viss prosentandel over et bestemt bevegelige gjennomsnitt. PPO viser prosentandelen forskjellen mellom et kort eksponentielt glidende gjennomsnitt og et lengre eksponensielt glidende gjennomsnitt. PPO (1,20) viser prosentandelen forskjellen mellom en 1-periode EMA og en 20-årig EMA. En 1-dagers EMA er lik nærmen. 20-årige eksponentielle flytende gjennomsnittlige konvolutter reflekterer den samme informasjonen. Tabellen over viser Russell 2000 ETF (IWM) med PPO (1,20) og 2,5 eksponentielle flytende gjennomsnittlige konvolutter. Horisontale linjer ble satt til 2,5 og -2,5 på PPO. Legg merke til at prisene beveger seg over 2,5 konvolutt når PPO beveger seg over 2,5 (gul skygge) og prisene flytter under 2,5 konvolutt når PPO beveger seg under -2,5 (oransje skygge). PPO er en momentum-oscillator som kan brukes til å identifisere overkjøpte og oversold-nivåer. I tillegg kan Moving Average Envelopes også brukes til å identifisere overkjøpte og oversolgte nivåer. PPO bruker eksponentielle glidende gjennomsnitt, så det må sammenlignes med Moving Average Envelopes ved hjelp av EMA, ikke SMA. OverkjøptOvertolgt Å måle overkjøpte og oversolgte forhold er vanskelig. Verdipapirer kan bli overkjøpt og forbli overkjøpt i sterk oppgang. På samme måte kan verdipapirer bli solgt og forbli oversold i sterk nedgang. I en sterk opptrend flytter prisene ofte over den øvre konvolutten og fortsetter over denne linjen. Faktisk vil den øvre konvolutten stige når prisen fortsetter over den øvre konvolutten. Dette kan virke teknisk overkjøpt, men det er et tegn på styrke for å forbli overkjøpt. Det motsatte gjelder for oversold. Overkjøpte og oversolde avlesninger brukes best når trenden flater. Diagrammet til Nokia har alt. De rosa linjene representerer Moving Average Envelopes (50,10). Et 50-dagers enkelt glidende gjennomsnitt er i midten (rødt). Konvoluttene er satt 10 over og under dette bevegelige gjennomsnittet. Diagrammet starter med et overkjøpt nivå som ble overkjøpt ettersom en sterk trend dukket opp i april-mai. Pris handling ble hakket fra juni til april, som er det perfekte scenariet for overkjøp og oversold nivåer. Overkjøpte nivåer i september og midten av mars forutsatt reverseringer. På samme måte forså solgte nivåer i august og slutten av oktober fremskritt. Diagrammet avsluttes med en oversold tilstand som forblir oversold ettersom en sterk nedtrend dukker opp. Overkjøpte og overliste forhold bør fungere som varsler for videre analyse. Overkjøpte nivåer bør bekreftes med kartmotstand. Chartister kan også se etter bearish mønstre for å styrke reverseringspotensialet på overkjøpte nivåer. På samme måte bør oversoldnivåer bekreftes med kartstøtte. Chartist kan også se etter bullish mønstre for å styrke reverseringspotensialet på oversolgte nivåer. Konklusjoner Flyttende gjennomsnittlig konvolutter brukes mest som en trend-indikator, men kan også brukes til å identifisere overkjøpte og oversolgte forhold. Etter en konsolideringsperiode kan en sterk konvoluttbryte signalere starten på en utvidet trend. Når en opptrinn er identifisert, kan kartleggere vende seg til momentumindikatorer og andre teknikker for å identifisere oversolgte lesere og pullbacks innenfor den trenden. Overkjøpssituasjoner og bounces kan brukes som salgsmuligheter innenfor en større nedgang. I fravær av sterk trend kan Moving Average Envelopes brukes som Percent Price Oscillator. Flytter over øvre konvolutt signal overkjøp avlesninger, mens det beveger seg under de nedre konvolutt signal oversold avlesning. Det er også viktig å innlemme andre aspekter av teknisk analyse for å bekrefte overkjøp og oversolgt lesing. Motstands - og bearish reverseringsmønstre kan brukes til å bekrefte overkjøpte avlesninger. Støtte og bullish reverseringsmønstre kan brukes til å bekrefte oversolgte forhold. SharpCharts Moving Average Envelopes finnes i SharpCharts som prisoverlegg. Som med et glidende gjennomsnitt, bør konvoluttene vises på toppen av et prismodell. Når du velger indikatoren fra rullegardinlisten, vil standardinnstillingen vises i parametervinduet (20,2,5). MA Konvolutter er basert på et enkelt glidende gjennomsnitt. EMA Konvolutter er basert på et eksponentielt glidende gjennomsnitt. Det første nummeret (20) angir perioder for det bevegelige gjennomsnittet. Det andre nummeret (2.5) setter prosentforskyvningen. Brukere kan endre parametrene slik de passer til kartleggingsbehovet. Tilsvarende glidende gjennomsnitt kan legges til som separat overlegg. Klikk her for et levende eksempel. Oversold etter Break over øvre konvolutt: Denne skanningen ser etter aksjer som brøt over sin øvre eksponentielle Moving Average Envelope (50,10) for tjue dager siden for å bekrefte eller etablere en opptrinn. Den nåværende 10-årige CCI er under -100 for å indikere en kortsiktig oversold tilstand. Overkjøpt etter Bryte under nedre konvolutt: Denne skanningen ser etter aksjer som brøt under deres lavere eksponentielle Moving Average Envelope (50,10) for tjue dager siden for å bekrefte eller etablere en downtrend. Den nåværende 10-årige CCI er over 100 for å indikere en kortsiktig overkjøpt tilstand. Videre studier Trend Trading for en levende Thomas CarrBollinger BandWidth Bollinger BandWidth Introduksjon Bollinger BandWidth er en indikator avledet av Bollinger Bands. I sin bok, Bollinger på Bollinger Bands, refererer John Bollinger til Bollinger BandWidth som en av to indikatorer som kan avledes fra Bollinger Bands. Den andre indikatoren er B. BandWidth måler prosentforskjellen mellom øvre bånd og nedre bånd. BandWidth reduseres ettersom Bollinger Bands smals og øker etter hvert som Bollinger Bands vokser. Fordi Bollinger Bands er basert på standardavviket, reflekterer fallende BandWidth fallende volatilitet, og stigende BandWidth gjenspeiler økende volatilitet. SharpCharts Beregning Bollinger Bands består av et mellombånd med to ytre bånd. Mellombåndet er et enkelt bevegelige gjennomsnitt som vanligvis settes til 20 perioder. Ytre band er vanligvis satt til 2 standardavvik over og under midtbåndet. Innstillingene kan justeres for å passe til egenskapene til bestemte verdipapirer eller handelsstiler. Ved beregning av BandWidth er det første trinnet å trekke ned verdien av det nedre bandet fra verdien av det øvre bandet. Dette viser den absolutte forskjellen. Denne forskjellen deles deretter av mellombåndet, som normaliserer verdien. Denne normaliserte båndbredden kan da sammenlignes over ulike tidsrammer eller med BandWidth-verdiene for andre verdipapirer. Tabellen over viser Nasdaq 100 ETF (QQQ) med Bollinger Bands, BandWidth og Standard Deviation. Legg merke til hvordan BandWidth sporer standardavviket (volatilitet). Begge stiger og faller sammen. Bildet under viser et regneark med et beregningseksempel. Definere Narrowness Narrow BandWidth er relativ. BandWidth-verdier bør måles i forhold til tidligere BandWidth-verdier over en tidsperiode. Det er viktig å få en god titt tilbake periode for å definere BandWidth rekkevidde for en bestemt ETF, indeks eller lager. For eksempel vil et åtte til tolvmåneders diagram vise BandWidth høyder og senker over en betydelig tidsramme. BandWidth regnes som smal når den nærmer seg nedgangen i dette området og bred som den nærmer seg den høye enden. Verdipapirer med lav volatilitet vil ha lavere BandWidth-verdier enn verdipapirer med høy volatilitet. For eksempel representerer Utilities SPDR (XLU) nyttelager, som har relativt lav volatilitet. Teknologien SPDR (XLK) representerer teknologilager, som har relativt høy volatilitet. På grunn av lavere volatilitet vil XLU ha konsekvent lavere BandWidth-verdier enn XLK. Det 200-dagers glidende gjennomsnittet av XLU BandWidth er under 5, mens det 200-dagers glidende gjennomsnittet av XLK BandWidth er over 7. Signal: Squeeze Bollinger BandWidth er best kjent for å identifisere The Squeeze. Dette skjer når volatiliteten faller til et meget lavt nivå, som det fremgår av innsnevringsbåndene. De øvre og nedre båndene er basert på standardavviket, som er et mål for volatilitet. Bandene er smale som prisflater eller beveger seg innenfor et relativt smalt område. Teorien er at perioder med lav volatilitet følges av perioder med høy volatilitet. Relativt smal BandWidth (a. c.s. Squeeze) kan foreskygge et betydelig fremskritt eller nedgang. Etter en klemme signaliserer en prisoppgang og etterfølgende bandbrudd starten på et nytt trekk. Et nytt fremskudd begynner med en klem og etterfølgende pause over øvre bandet. En ny nedgang starter med en klemme og påfølgende pause under underbåndet. Figur 2 viser Alaska Airlines (ALK) med en klemme i midten av juni. Etter å ha gått ned i april-mai, stabiliserte ALK i begynnelsen av juni da Bollinger Bands ble redusert. BandWidth dyppet under 10 for å sette Squeeze-spillet i midten av juni. Husk at 10 refererer til 10. Med andre ord er bredden på båndene lik 10 av mellombåndet. Selv om dette nivået virker høyt, er det faktisk ganske lavt for ALK. Med aksjen rundt 15-16 var BandWidth mindre enn 10 og på sitt laveste nivå i over et år. Med den påfølgende bølgen over øvre bånd, brøt aksjen ut for å utløse et utvidet fremskritt. Figur 3 viser Aeropostale (ARO) med et par klemmer. En horisontal linje ble lagt til indikatorvinduet. Denne linjen markerer 8, som anses relativt lav basert på det historiske området. BandWidth-indikatoren varslet forhandlere for å være klar for et trekk i midten av august. Aksjen pliktet med en bølge over øvre bånd og fortsatte høyere gjennom september. Forskjellen gikk i slutten av september og BandWidth ble redusert igjen i oktober. Legg merke til hvordan BandWidth gikk ned under lavt sett i august og deretter flatet ut. Den etterfølgende pause under det nedre Bollinger Band utløste et bearish signal i slutten av oktober. The Squeeze kan også brukes på ukentlige diagrammer eller lengre tidsrammer. Volatilitet og BandWidth er vanligvis høyere på den ukentlige tidsrammen enn en daglig tidsramme. Dette gir mening fordi større prisbevegelser kan forventes over lengre tidsrammer. Figur 4 viser at Barrick Gold (ABX) konsoliderer seg gjennom 2006 og inn i 2007. Etter hvert som konsolideringen ble redusert og en trekant dannet, ble Bollinger Bands kontrahert og BandWidth dyppet under 10 i januar 2007. Legg merke til hvordan BandWidth forblir på lave nivåer etter hvert som konsolideringen utvidet. Et bullish signal utløst med breakout i juli 2007. BandWidth økte også da prisene skiftet kraftig i en retning og Bollinger Bands utvidet seg. Figur 5 viser Honeywell (HON) med et utvidet handelsområde i 50-55 området. Det var et trekk til øvre bandet i mai, men ingen breakout for et signal. I stedet brøt HON klart under nedre båndet for å utløse et bearish signal i juni 2007. Konklusjoner BandWidth-indikatoren kan brukes til å identifisere Bollinger Band Squeeze. Disse varslene kartlegger å forberede seg på et trekk, men retningen avhenger av den påfølgende båndbrudd. En klemme og pause over øvre bandet er bullish, mens en klemme og pause under underbåndet er bearish. Vær imidlertid forsiktig med hodeskudd. Noen ganger mislykkes den første pause ikke, mens prisene reverserer den andre veien. Sterke pauser holder og ser sjelden tilbake. En oppussing etterfulgt av en umiddelbar tilbaketrekking bør fungere som en advarsel. BandWidth og SharpCharts Bollinger BandWidth finnes i indikatorlisten på SharpCharts. Standardparametrene (20,2) er basert på standardparametrene for Bollinger Bands. Disse kan endres tilsvarende. 20 representerer det enkle glidende gjennomsnittet. 2 representerer antall standardavvik for øvre og nedre bånd. BandWidth kan plasseres over, under eller bak prisplottet. Klikk her for å se et levende eksempel på BandWidth. BandWidth og MarketCarpets Normalisert Bollinger BandWidth er vist i Market Carpet og dette lar brukerne sammenligne BandWidth for en rekke verdipapirer. Bruk SampP Sector MarketCarpet som et eksempel, velg Bollinger BandWidth og klikk deretter Delta-ikonet (liten trekant) for å vise absolutte nivåer. Et skyggelagt Delta-ikon viser prosentvis endring. Et hvitt deltaikon viser absolutt nivå. Grønne bokser viser aksjer med relativt bred BandWidth. Lysbokser viser aksjer med relativt smal BandWidth. En liste over aksjene med den smaleste BandWidth er vist nederst til høyre på Market Carpet (Bunn 5). Klikk på navnene for å se et lite diagram over. Brukere kan dykke inn i sektoren ved å klikke på sektoroverskriften (f. eks. Teknologi). Med ni sektorer og Bunn 5-aksjene som er oppført for hver sektor, kan brukerne raskt se 45 aksjer med relativt smal BandWidth. Tekniske kommentarer om Transmitter Intermodulation, Distortion og ESSB (eller Hi Fi Wide Fi SSB) lyd eller over utligning Den vanligste årsaken Overdreven bredde i et SSB - eller ESSB-signal er ikke bare båndbredden eller lydfideliteten som er påført mikrofoninngangen eller filterbåndbredden, men inkluderer flere faktorer. La oss se på noen av de vanlige årsakene til overflødig båndbredde. Når du sjekker for splatter eller rapporteringsplatter, bør vi være sikker: Vi bruker ikke en støyavleser Vi har ikke for mye mottakerforbedring IM Distortion Distortion-produkter er en viktig årsak til overdreven båndbredde. Mange former for forvrengningsprodukter som forårsaker splatter kan ikke høres når man lytter tett på frekvens, og kan ikke detekteres med et oscilloskop som viser konvolutten. Splatteren (overdreven båndbredde) vi observerer oftest kommer fra merkelige bestillingsprodukter. Merk: Noen ESSB eller High Fidelity gode lydforespillere tror båndbredden av filtre setter båndbredden på signalet. De tror også at de kan høre forvrengningen som forårsaker splatter, og hvis de quotsound cleanquot på frekvens til venner, har de ingen splatter plager avfrekvens naboer. Vi vil se hvorfor dette ikke er sant når vi går gjennom denne artikkelen. Blanding mellom forskjellige toner i RF-signalet forårsaket av selv den minste mengden av ikke-linearitet (som i lydsystemer) vil generere nye frekvenser. Med RF er noe annerledes. Odd-order blanding i SSB RF-systemet skaper nye quotoff-channelquot forvrengningsprodukter. Ved å si quotoff-channelquot mener jeg utenfor passbåndet til filtre til en mottaker innstilt på driftsfrekvensen. Ovennevnte forskjell er veldig viktig. Jeg ønsker ikke å være støtende mot noen, men faktum er at mange kvoter for ekspertkvoter hevder at de eller deres venner vil vite at de har splatter. De baserer denne påstanden på at de lytter nøye til lydkvaliteten gjennom gode mottakere, og vil legge merke til at det oppstår splitteforstyrrende forvrengning på ønsket signal. Det kalde harde faktum er at vi faktisk ikke kan høre plagsomme merkelige IM-produkter som lytter PÅ FREKVENS, selv når de er på støtende nivåer, uansett hvor mye det er på våre ører, og vi kan sannsynligvis ikke oppdage ikke-linearitet som forårsaker lavt nivåforvrengning med et omfang . En brøkdel av en prosent ikke-linearitet kan skape merkbar skadelig tilstøtende kanal QRM. Ingen kunne til og med høre forvrengning 30 dB ned fra ønsket lyd med mindre de lyttet over eller under det andre stasjonens hovedsignal. IM 30dB ned kan være ødeleggende for QSOs på den tilstøtende kanalen opp eller ned. Igjen, det er ingenting galt med å lytte til high fidelity-lyd så lenge vi ikke tar opp tre eller flere normale kommunikasjonskanaler på et overfylt band for å gjøre det. Husk disse tommelfingerregler for IM3 båndbredde: Maksimal frekvensavstand for nye intermodulasjonsprodukter er forskjellen mellom de laveste og høyeste tonetone som modulerer senderen. Den totale båndbredden som opptas av et SSB-signal, når vi inkluderer IM3-produkter, er omtrent tre ganger lydbåndbredden til systemet. Hva er Odd-Order Intermodulation I SSB-systemer kan RF-harmonikken til en RF-bærer opprettet av en lydhøyde eller tone blandes med den tredje harmonikken til en annen RF-bærer forårsaket av en annen modulerende tonehøyde eller tone. Virkningen eller mekanismen til denne blandingen er mye som blandingen i et forsettlig frekvensomformingsskjema. Faktisk har alle våre faste mottakere et stadium med vilje drevet inn i ikke-linearitet (metning) av en lokal oscillator. En kontrollert lokal oscillatorfrekvens kombineres i en mikser for å produsere en sum - og differansefrekvens med eventuelle signalfrekvenser. Vi hører ikke forvrengningen forårsaket av denne ikke-lineære blanderen fordi den primært utvikler utgående bånd eller off-frekvensblandingsprodukter som filtreres ut eller avvises av avstemte kretser. En godt designet miks dynamisk rekkeviddeblander vil faktisk avslutte disse uønskede frekvensene i en dummybelastning, slik at de ikke reflekterer tilbake i mikseren. Våre SSB-rigger inkluderer en rekke forsterkersfaser som utfører mye mindre enn 360 grader (samt noen middelmådige mikser eller frekvensomformere). De fleste stadier er klasse AB. Den fulle sinusbølgen er ikke forsterket, bare en del av den. Den viktigste faktoren er linearitet, som kan uttrykkes som en overføringsfunksjon av inngang vs utgangsnivå. Hvis overføringsfunksjonen var perfekt, ville en X prosent-inngangsendring gi en identisk utgangseffektprosentendring. I så fall ville IM ikke være mye av et problem. Dessverre kompromitterer produsenter og designere linearitet i sendere for å redusere kostnader, størrelse, varme og strømkrav. Transmitter IMD-ytelsen har tatt en baksete, og vi har kommet for å akseptere dårlig IMD-ytelse som en livsstil. Hvis du er i tvil om dette, se på testen av utstyrstestene som er publisert i QST eller produsentens spesifikasjoner. De fleste nyere radioer har IMD-produkter med ulik rekkefølge sender i 30 dB under PEP-området. (Numbers like that would be considered terrible in receivers.) Min gamle Collins KWM-2 målt -47dB under PEP for IM3, en ny IC-756 jeg testet var -30dB. TS-870, som ofte brukes av ESSB-proponents, har IM3 så lav som -20dB PEP på noen bånd. Det er omtrent 400 ganger mer strøm i avkanalforvrengningseffektnivåene i 870S sammenlignet med en gammel 1950-tallet Collins-riggen. Mest interessant er at TS870S lyder bra på frekvens. Off-frekvens er der vi oppdager forvrengningen. Jeg kan oppdage spytter og splitter så langt som 20kHz vekk fra SSB-stasjoner når de bruker noen av de fattigste moderne transceiverne og NORMAL lydbåndspass. Hvor merkelige IM-frekvenser er opprettet Amplitude linearitet beskriver hvor tett inngang til utgangsoverføringsrespons (gain) for en forsterker (eller mikser) ligner en rett linje. Når et forsterkers inngangsnivå øker med en viss prosentandel, må utgangsnivået øke med samme prosentandel, ellers vil det oppstå forvrengning. Avviket fra en rett linje kan representeres av en kraftserie. Når et enkeltbærerinngangssignal er substituert i det ovennevnte uttrykk, vil utgangsbølgeformen inneholde de originale bærer - og harmoniske forvrengningsprodukter. For de fleste kommunikasjonsapplikasjoner, (med båndbredder mindre enn en oktav), kan harmonier elimineres ved filtrering. SSB er forskjellig. Vi kan vurdere hver tale quottonequot en operatør som endrer amplitude og frekvens med stemmen vår. Med andre ord oppretter SSB-generatoren i våre riggene bare basebandlyd på mikrofoninngangen til radiofrekvenser. Når mer enn én lydinngangstone er til stede, er det mer enn en RF-utgangskvoter som varierer i frekvens og nivå. Beat-produkter produseres i nærheten av disse RF-utgangskvoter. De nye signalene er kjent som intermodulasjonsforvrengning (IMD) - produkter. De befinner seg ved frekvensintervaller som er lik separasjonene av de ønskede bærere. Filtrering kan ikke eliminere IMD-produkter, fordi IMD er plassert på samme frekvens, eller i nærheten av ønskede utgangssignaler. Som to eller flere rene RF-kvoter eller bærere fra våre stemmer passerer gjennom et mindre enn perfekt lineært stadium eller komponent, genereres harmoniske. Det spiller ingen rolle om enheter er push-pull eller single-ended, det spiller ingen rolle om vi ikke kan høre forvrengningen, det er alltid der til en viss grad. Forskjellige harmonier opprettet, selv om de er sterkt svekket, blander seg med de grunnleggende ønskede tonene og andre harmonier av disse tonene. De fleste uønskede produktene faller langt utenfor bandet vi bruker og blir lett ryddet opp. Dessverre faller noen produkter i bandet, like utenfor ønsket opptatt båndbredde. Dette er merkelige bestillingsprodukter. Odd-order-produktene er problemene som er vanskelige eller umulige å filtrere. Vi identifiserer plagsomme produkter ved det harmoniske forholdet mellom tonene som blandes. Vi har lavest ordre skadelig produkt som skaper splatter. Det tredje bestillingsproduktet er det laveste bestillingsproduktet som er et problem. Det er her den andre harmoniske av en tone blander seg med grunnlaget for den andre ønsket tonen. Dette kalles tredjepartsproduktet fordi blanding av 2 ganger F1 og en gang F2 gjør det nye uønskede signalet. De skadelige produktene er 2F1-F2 hvor F1 kan være enten tone, som kan F2. Det er også andre produkter. Vurder det femte ordens intermodulasjonsprodukt, eller quotIM5quot. Denne blandingen skyldes 2F1 minus 3F2. Den kalte den femte rekkefølgen fordi den er en kombinasjon av en andre harmonisk og tredje harmonisk, og 2. tredje er quot5quot. Ser på en praktisk sender En 1850 kHz LSB-sender modulert med lydtoner på 500 Hz og 3000 Hz ville ha hovedsignaler ved 1849,5 og 1847 kHz. Dette er bæreren eller dialfrekvensen på 1850, minus 500 Hz for en tone og 3 kHz for den andre tonen. Tredje ordre-IM-produktene i denne spesielle konfigurasjonen vil falle på: (1849.52) -1847 1852 kHz (18472) -1849.5 1844.5 kHz Du kan se at vi har to nye frekvenser ved 1852 og 1844,7 kHz, begge utenfor båndbredden okkupert av ønsket ren kanaltoner på 1847 kHz til 1849,5 kHz. Det er derfor Golden Ears, uansett hvor bra det er, kan ikke høre splitter forårsaker forvrengning som lytter til det ønskede signalet. Det plager bare de andre menneskene opp eller ned i bandet. De femte rekkefølge produktene vil falle på: Du kan se hver økning i rekkefølge sprer signalet en annen (F1-F2) opp og ned bandet. I det ovennevnte tilfellet er F1-F2 2,5kHz. Det 7. ordreproduktet ville være 2,5 kHz over og under 5. ordreproduktene. Ethvert merkelig produkt legger til båndbredde til signalet som ligger utenfor passordet til den originale lyden. Hva om mesteparten av taleposten er i 1849 og 1848, i frekvensområdet 1000-2000 Hz. I dette tilfellet ville de sterkere IM3-produktene være (18492) -1848 1850 og (18482) -1849 1847 kHz. IM3 utvider båndbredden bare 1kHz lavere enn den høyeste pitchede LSB-tonen. Jo mer vi begrenser bas, jo mindre generelle forvrengningsbåndbredde vi har. Du vil ikke finne dette på mange (hvis noen) ESSB-nettsteder, men det verste tilfellet for båndbredde og splatter er når bass og diskant økes samtidig Dette gir det bredeste spredningen mellom sterke frekvenser i RF-signalet, og beveger IM-produkter størst mulig avstand fra vår kvadratfrekvensfrekvens. Dette gjelder selv når vi bruker gode filtre, og lydforstyrrelser med lav forvrengning kjører senderen. Hvis noen over eller under deg driver forbedret bass, vil du nesten helt sikkert legge merke til stor økning i tilstøtende kanalinterferensproblemer, og de arent sannsynligvis å være mottakerens feil. Forbedret bas øker forvrengningsproduktets båndbredde, og la noen få barn deg. moderne SSB-transceivere legger til alle merkbare forvrengningsprodukter i RF-seksjonene. De fleste tetrode-nettdrevne forsterkere er også mye verre enn de fleste katoddrevne forsterkere, bare se på vurderinger. Selvbestillingsforvrengning Hvis produktet er direkte blanding eller blanding med like rekkefølge, vil blandingen være (1F1) - (1F2), (3F1) - (1F2), (2F1) (2F2) osv. Den quotharmonic orderquot i blandingen ville totalt et jevnt tall. La oss prøve det: (1849.51) - (18471) 2.5 kHz. 2,5 kHz er godt utenfor passordet til senderen og antennen. Det er ikke engang RF lenger. (1849.51) (18471) 3696.5 kHz, igjen godt utenfor TX-passbåndet. (1849.53) - (18471) 3701.5 kHz igjen utenfor passbåndet til antenne - og sender RF-delen. Dette var den fjerde rekkefølgen. Selvbestilling blander tydelig er ikke et problem i RF-sendere. Dette er grunnen til at push-pull RF-forsterkere ikke hjelper hørbar forvrengning og hjelper ikke båndbredde. Push-pull-design reduserer harmonisk innhold (forvrengning). Dette i sin tur slapper av utgang filter krav, men utgang filtrering er generelt er et ikke-problem uansett. Selv en enkel pi kan gi tilstrekkelig harmonisk undertrykkelse. Hold disse reglene i bakhodet: Enhver økning i frekvensforskjellen mellom den høyeste og laveste modulasjonsfrekvensen øker BW kraftig. En økning i nivå øker styrken til IM-produktet i enda større grad enn vi kunne forvente. Odd-order produkter skaper mesteparten av SSB hodepine. Dette skjer fordi merkelige bestillingsprodukter kan falle utenfor det normale passbåndet til en typisk SSB-sender, som sprer uønsket og uønsket forvrengningsenergi gjennom tilstøtende stemme kanaler. Det er derfor Enhanced SSB eller økt bass og diskant er en svært dårlig ide på overfylte band. Tre største synder De tre største synder som skaper unødvendig båndbredde er: Slå på en radio intern kraft eller quotdrive limitquot potten. Forbedre bass og diskant Underlasting av en forsterker Noen moderne radioer er spesielt dårlige, selv når de drives på nominelle effektnivåer. For eksempel er TS-2000- og IC-756-seriens radioer spesielt dårlige på 160 meter. Jeg kan høre noen av disse radioene, når signalene er sterke, produserer svake, uklare utslipp (splatter) 10-20 kHz vekk fra driftsfrekvensen. Hvis du ser på ARRL-testrapporter fra sendere, vil du se mange radioer bare litt over klasse C-ytelsesnivåer. (Husk at ARRL bruker dB under PEP, noe som forbedrer resultatene med 6 dB sammenlignet med kommersielle testmetoder.) IM3-nivåer på -30 dB er virkelig svært dårlige. En gammel KWM2 jeg testet var -47 dB ved bruk av ARRL-standarder. Sammenlignet med noe som en IC-756, hadde Collins omtrent 50 ganger MINDRE strøm i totalen kanalforvrengningsprodukter. Komprimering og prosessering De mange tonene i våre stemmer inneholder lave og høye toner som blander. Styrken til forvrengningsproduktene utenfor den ønskede kommunikasjonskanalen avhenger sterkt av det gjennomsnittlige effektnivået på lave og høye nivåer og frekvensspredningen mellom de laveste og høyeste kanalene som modulerer senderen. Siden gjennomsnittlig nivå av laveste og høyeste modulerende frekvenser øker med talebehandling, øker enhver form for talebehandling eller komprimering (selv ALC) ikke-kanal gjennomsnittlig IM-effektnivå. Behandling er litt av et dobbeltkantet sverd. Det er ikke så ille. Bearbeiding som styrer toppnivåer reduserer sjansene for overdrivende stadier etter behandlingen. Redusere forholdet mellom topp og gjennomsnittlig effekt gir en mer stabil belastning på strømforsyningene. Det kan også hindre senere stadier fra å begrense eller klippe. Selv om prosessering bringer det gjennomsnittlige effektnivået til lavt og høyt, kan det også redusere overdriveproblemer. Lys eller beskjeden behandling er faktisk gunstig for å redusere splatter. ALC er normalt plaget med inneboende problemer. Filtre i radioer legger til gruppeforsinkelse (signalet tar merkbar tid for å bevege seg gjennom filtre), og ALC-løkken legger til en tidsforsinkelse av sin egen. Resultatet kan være en fremkallende signalkraftoverskridelse, som ofte vises som en tilstøtende kanal quotpitquot eller quotpopquot på ledende eller stigende kanter av stemme eller CW. Noen rigger som den tidlige 775DSP og IC706 er plaget med svært høye nivåer av overshoot. En ny 775DSP jeg hadde faktisk overskudd til rundt 300 watt på fremre kanter i noen millisekunder. Kenwood og andre radioer har også dette problemet. Dette problemet er ikke bare skadelig for båndbredde, det kan også skade forsterkere. Problemet blir ofte WORSE ettersom strømnivået er skrudd ned. Gain skal settes slik at ALC bare begynner å fungere, hvis en stasjonskontroll er tilgjengelig. Rigger som FT1000D inkluderer en quotDrivequot-justering. WideFi eller forbedret lydforbedret SSB-lyd er en generelt dårlig idé, siden den legger til og øker unødvendig lav og høyde. Lydresponsflatering gir nivåer av unødvendig lav og høy frekvens, og dette øker kraftnivået i uønskede frekvensfrekvenser raskt sammenlignet med vanlig kommunikasjonslyd. Frekvensforskjellen mellom lav og høyde er bredere, så kvotekvoten strekker seg lenger enn normalt. Nivået på lav og høye er betydelig sterkere enn nivåene i normal kommunikasjonslyd, og dette gjør IM-produktene mye sterkere. Faktisk følger ikke energi i IM-produkter en lineær økning som base og diskant blir økt Uønsket strøm på tilstøtende kanaler øker flere ganger frekvensen av kraftforhøyelsen i base og diskant. Gjør ingen feil om det, forbedret SSB eller HiFi-SSB-lyd, selv med perfekt quirky wallquot-filtrering, vil alltid ha betydelig mer uønsket energi på tilstøtende kanaler i forhold til vanlig kommunikasjonslyd gjennom samme system. Mange av radioene som er populære med ESSB-mengden, er blant fattigere radioer til IM-ytelse. Min egen mening er at Hi-Fi lyd er bra på tøffere band, men vi bør gjøre alt vi kan for å motvirke forbedret lyd på overfylte band eller i nærheten av svake signalområder. Transmittertest Standard-testen er IM3 eller høyere ordreprodukter. Den generelle testen bruker to toner på samme nivå. Hvis det er en radio, blir de to tonene matet inn i lydporten. Hvis det er en forsterker, må tonene generelt være fra to separate sendere som genererer stabile bærere. Bærerne blandes gjennom en kombinator og brukes til å drive forsterkeren. Årsaken til at vi bruker to separate sendere i testen, er de fleste forsterkere, spesielt katodedrevne trioder, langt renere enn de fleste moderne radioer. Test-radioen to-tone IM vil etablere IM-forvrengningsgrensen (ikke forsterkeren, i de fleste tilfeller. Forvirrende konfliktstandarder I de fleste kommersielle tester finner vi maksimal effekt av en tone og sammenligner det nivået med nivået av tredje-ordens falske signaler opprettet i senderen. ARRL av en eller annen grunn adopterte en annen referanse. ARRL sammenligner PEAK-effekten i begge tonene til den falske, i stedet for nivået av en testtone til den falske. Dette oppblåser IM-resultater fra sender, slik at alt ser ut til 6dB bedre enn standard dB-under-en-tone-testen som brukes kommersielt. Hvis du ser på Eimac-dataark, er IM-spesifikasjonene dB-under-en-tone i de to tonene. Hvis du ser på datablad fra andre kilder, kan bruke dB under PEP. En produsent USA importør av russiske tetroder brukte dB under PEP for å sammenligne kvaliteten på produktet til Eimac. Dessverre brukte Eimac dB under en tone, mens den andre tetrode-testen brukte dB under PEP. Dette resulterer i en 6dB cha nge i resultatene. Tetrodeprodusenten utpekte feilaktig deres tetroder quotcleanerquot da de faktisk ikke var. Hvis du ser på QST-tester av ETO, QRO og Ameritron-forsterkere, vil du se 3CX800-ene i AL800H overgå sterkt 4CX800-ene i de andre forsterkerne for IM3 og IM5. Denne forvirringen er et klart eksempel på hvordan blandede standarder får oss i vanskeligheter. Det er en dårlig test Uansett, to-tone IM3 (eller høyere ordre, som IM5) sendertester viser oss vanligvis den aller beste en sender vil gjøre. Generelt er to-tone tester ganske dårlige tester for system designet for å behandle tale. To-tone-testen bruker to faste signaler (normalt med stort avstand), men den faktiske moduleringen har mange frekvenser som varierer ved syllabiske hastigheter. I totonetester er testavstanden vanligvis noen få kHz. Den varierende belastningen på strøm og biasforsyning er ved separasjonen av de to frekvensene. Små kondensatorer filtrerer den tidsvarierende belastningen, mens den langsiktige (eller lave frekvensen) dynamiske belastningen forblir konstant. To-tone tester viser IKKE mangler på strømforsyningen. Sakte variasjoner i talnivå last og losse strøm og bias forsyninger. Dette får forsyninger til å kvote rundt. Konklusjonen av noen er at skjermen eller bias reguleringen er quotunimportantquot, men den konklusjonen er for det meste rotfestet i det faktum at testeren faktisk brukte en feil testmetode som ikke viser lavfrekvent dynamisk reguleringsproblemer. Vi kan ikke teste for forvrengning skapt av dårlig lavfrekvent dynamisk regulering når testmetoden gir en konstant belastning på rekvisita. En bedre test Det er to tester som er bedre. En test er en tilstøtende kanalstrømsprøve, med normal stemme modulering av senderen, en annen test jeg utviklet bruker et tre-tone signal. Den tre tone-testen injiserer en tredje lavfrekvent tone i systemet. Den tredje tonen er alt fra en krølle til en lavt hum, noe som forårsaker en langsom variasjon i effektnivået i de to hovedtonene. Analysatoren leser toppamplitudene for blanding i høyere frekvenstoner mens nivået varieres på en syllabisk til lav tonehøyde. Modulasjonsmodulasjonen med lav tone amplitude varierer i frekvens til det verre tilfellet IM er produsert. Variasjonen får kraften til å endres ved en talesats, testing av forsyningsreguleringseffekter på bred avstandsforvrengning ved alle viktige frekvenser for tale. Den tilstøtende kanalstrømstesten bruker rett og slett normal stemmeoperasjon og sammenligner den langsiktige toppkraften i en tilstøtende kanal til toppstrømmen i ønsket kanal. Enten test gir en mye mer pålitelig indikasjon på senderens båndbredde enn en totonetest. Husk, en to-tone test er generelt et kvoteprotokoll scenario. En vanlig totonetest er ikke veldig effektiv når man måler et SSB-signal, fordi det ikke er noen langsom dynamisk endring som er typisk for en stemme. Spenningsreguleringsproblemer er maskerte og vises ikke når en totonetest brukes, fordi belastningsstrømmer er i gjennomsnitt samme mengde. Filterkondensatorer og andre energilagringskomponenter maskerer eventuelle spenningsreguleringsproblemer. Vi kan som hovedregel være sikre på at den faktiske SSB-stemmeytelsen er mindre enn en totonetest indikerer. En stor forbedring skjer med en tre-tone-test, når nivåene varierer på syllabic-priser, samt høyere frekvenser i stemmeområdet. Denne tester spenningsreguleringsproblemer gjemte seg gjerne i en totonetest, fordi alle talfrekvensområder er inkludert. Den mest nøyaktige testen er selvfølgelig med faktisk tale. FCC krever nå noen kommersielle radioer som brukes på overbelastede bånd for å bli testet med faktisk tale. Vi kan bidra til å lette spektrumforurensningen ved: Sterk motløs bruk av forbedret bass og diskant på overfylte band. Det har ingen plass på overfylt band eller i nærheten av svake signaler. Wide-Fi er egoistisk og hensynsløs selv når det bruker et 3kHz filter på grunn av økningen i nivå og frekvens spredning av IM-produkter. Avskrekkende og chastising folk ville slå strømgrensen eller kjøregrensekontrollen inne i radioene opp. Dette er CB-oppførsel Det er ikke en radio laget som vil tolerere en brukers økning i strømgrense uten en alvorlig nedbrytning i IM-ytelsen. Hvis du har en venn som trekker opp strømkontrollen inne i en radio, fortell ham hvorfor det er dårlig. Radioer er dårlige nok uten å fjerne enda mer takhøyde. Selv de beste transistorene kan ikke kjøres mer enn omtrent halvparten av mettet kraft før IM blir uakseptabelt. Pass på at vi bruker behandling og ALC, men bare på beskjedne nivåer. Vi burde bare se at nålene begynner å vise kompresjon.

No comments:

Post a Comment